Правила школи: Лілія Гриневич розповідає про шкільну форму, оцінювання та домашнє завдання в початкових класах

Шкільна форма завжди залишалась однією з основних вимог навчальних закладів початкової та середньої освіти. Її вигляд встановлювався шкільною адміністрацією індивідуально: це міг бути синій, зелений чи чорний піджак, обов’язково – біла блузка або сорочка, спідниця доцільної довжини для дівчат, а для хлопців – класичні штани. В деяких навчальних закладах до елементів шкільної форми додавались краватки, без яких учні не мали права з’являтись на уроках. Неналежний зовнішній вигляд вважався офіційною причиною для недопуску на заняття.

Відтепер, відповідно до реформ НУШ, правила змінюються. У ранковому шоу «Сніданок 1+1» Міністерка освіти і науки України Лілія Гриневич, відповідаючи на питання щодо обов’язковості шкільної форми, наголосила: дитину не можуть позбавляти права на освіту через її одяг.

Законами України не встановлюється обов’язковість запровадження шкільної форми. Батьки з адміністрацією школи, з колективом школи можуть обговорювати це питання, прийняти рішення разом, поважати думку одне одного. Коли ви обираєте одяг для дитини до школи, насамперед, треба пам’ятати про його корисність і доречність, – підкреслює Лілія Гриневич.

У другому відеоролику обговорюється тема оцінювання першачків. Як не дивно, але оцінка за виконання домашнього завдання, відповідь на уроці або ж самостійну роботу не завжди позитивно впливає на дитину. Крім стимулюючої дії, оцінювання може мати й пригнічувальний ефект: отримавши «незадовільно», учень втратить бажання навчатись, робити нові спроби тощо.

Для першачків ми передбачаємо стимулююче оцінювання. Жодних каральних абстрактних оцінок. Цих діток можна оцінювати лише словесно або іншими стимулами, – наголошує Міністерка. – Надзвичайно важливо, щоб батьки були повністю проінформовані щодо навчального процесу дитини. І саме для того передбачено Свідоцтво досягнень. Воно заповнюється за 51-м показником. Таким чином, батьки будуть добре проінформовані, які є сильні сторони дитини, а де потрібно трохи більше попрацювати.

Крім того, Лілія Гриневич зазначила, що домашні завдання, які вчителі додатково давали дітям після уроків, відтепер у першому класі не передбачені, а в інших класах початкової школи чітко регулюються часовими рамками.

Таким чином:

2-й клас – 45 хвилин

3-й клас – 1 година 10 хвилин

4-й клас – 1 година 30 хвилин.

Важливо цього часу дотримуватися, щоб дитина не перевтомлювалась і не втрачала мотивації до навчання. Треба пам’ятати, що позаду в неї був навчальний день, – акцентує увагу Міністерка.

Як зазначає офіційний сайт МОНу, заплановано вихід ще 4 відеороз’яснень на тему державної мови в навчальних закладах, а також офіційних дат канікул та механізму їх визначення.

Нагадаємо, що ролики виходитимуть протягом наступних тижнів у будні, з інтервалом у 2-3 дні. На ресурсах Міністерства освіти і науки України вони будуть доступні в будь-який час, щоб усі охочі мали можливість переглянути їх та отримати роз’яснення.