Вчителі 1-4 класів не мають відпрацьовувати, якщо початки їхніх уроків синхронізовані з рештою школи

Міністерство освіти і науки розіслало обласним і департаменту освіти Київської міської державної адміністрації лист-роз’яснення “Щодо скороченої тривалості уроку для учнів початкової школи”.

Зокрема, в ньому є пояснення щодо частини 5 статті 16 закону “Про загальну середню освіту”, що тривалість уроків становить 35 хвилин у перших класах і 40 хвилин у 2-4 класах, і різниця в часі навчальних годин 1-4 класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.

У МОН пояснюють, що якщо в школі є один дзвінок для всіх учнів і, відповідно, молодші школярі мають більші перерви і закінчують навчання в той самий час, що й старші, – вчителю початкових класів не потрібно проводити додаткові заняття чи інші активності.

Адже згідно з пунктом 64 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (наказ МОН від 15.04.1993 № 102), педгагогічні працівники отримують зарплатню за астрономічні години (60 хвилин). А перерви між уроками вважаються робочим часом.

Якщо вчитель проводить час з дітьми під час перерви і його робочий час триває стільки ж, скільки робочий час вчителя старшої школи (тобто уроки закінчуються одночасно), то він не повинен компенсовувати різницю в робочому часі.

Пояснення від “Нової української школи” на прикладі:

Заняття в школі в усіх розпочинаються о 8:30. Перший дзвінок з уроку звучить о 9:15, у той час як урок у першому класі закінчився о 9:05. Перерва в старших учнів триває 10 хвилин, а в молодших 20 хвилин (до 9:25). Отже, другий урок починається в усіх в однаковий час і так далі.

У випадку, якщо дзвінки в початковій і старшій школі не синхронізовані, вчителю доведеться добирати недопрацьовані години. Адже в такому випадку його уроки закінчуватимуться раніше.

“Для збереження сумарного навантаження в астрономічних годинах учнів (навчального) та вчителів (педагогічного) при зменшенні тривалості уроків допускається збільшення кількості занять або навчальних днів. Збільшення кількості уроків у зв’язку із скороченням їх тривалості не повинно призводити до зміни педагогічного навантаження вчителів, установленого під час тарифікації.

Зменшення тривалості уроків без збереження сумарного навчального навантаження учнів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять і консультацій. Облік таких занять ведеться в класному журналі на спеціальній сторінці, де фіксується дата, тривалість, тема додаткового заняття або консультації, ставиться підпис учителя”, – йдеться в листі-роз’ясненні.

У зв’язку з цим, у МОН рекомендують школам збільшити тривалість перерв для початкових класів і не проводити компенсацію навчального часу.

Лист-роз’яснення

Джерело

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *